PostNord investerer i Oslo (Langhus) for å møte fremtidens netthandel

Publisert

Kommunikasjons- og markedsdirektør Ole Hagen ved utbyggingsområdet i Langhus (foto: Sofie Skadal.

PostNord opplever kraftig vekst i netthandelen, og for å møte forventet volumvekst investerer PostNord nå i en utvidelse og modernisering av terminalen på Langhus.

- Vi gjør nå en investering i Oslo, for å sikre fremtidig vekst og utvikling, sier fungerende konsernsjef Anne Marie Gardshol i PostNord.

Investeringen bidrar til å utvide vår kapasitet, posisjon og vårt nettverk i det norske markedet.

- Dette er en viktig forutsetning for å ta en sterk posisjon i det norske netthandelsmarkedet, sier kommunikasjons- og markedsdirektør Ole A. Hagen. Vi øker vår produksjonskapasitet vesentlig - og blir også mer robuste med både Alfaset og Langhus som kan produsere store volumer.

Satsingen på Langhus vil øke kapasiteten i Norge til 250 000 pakker per dag. Samtidig vil utbyggingen av sorteringsanlegget gi mer automatisert terminalhåndtering og gi bedre leveringspresisjon.

Totalt skal det bygges ut 10 000 m2. Utbyggingen starter i Q2 2019, og skal stå ferdig i løpet av Q3 2020.

- Dette er en av våre største investeringer i den femårsperioden vi er inne i - og viser også at aktører i vår bransje kan og må satse for å sikre fremtidens logistikkløsninger, sier Hagen.

- Vi forventer ferdigstilling i midten av september, så den nye terminalen skal være godt innkjørt til Black Friday og julehandelen i 2020, avslutter Gardshol.

Meld meg på nyhetsbrev

Meld meg på nyhetsbrev

Avmeldingen er mottatt!

Din epost: