-
Flyfrakt i NHO-huset
Flere av våre "flyfraktere" tilbragte gårsdagens formiddagstimer på Majorstuen. NFF-styret inviterte til fagdag med både sjømat, bærekraft, infrastruktur, security og verdenssituasjonen på programmet.
-
Norges Ambassadør til Riga
Ambassadør Ine Måreng vil ønske oss velkommen til Riga og blant annet gi en introduksjon til byen, byens rolle i regionen og Latvias rolle i Europa.
-
Nye tilskuddsmidler for lading av tunge kjøretøy
Oslo kommune utlyser en ny runde med støttemidler til bygging av hurtigladere for tunge kjøretøy og det er mulig å få dekket 80 % av utbyggingskostnadene.
-
Nye ansvarsbeløp for flyfrakt
Norge har økt ansvarsbeløpene for person- og godsskade ved flyfrakt i Norge. De nye beløpsgrensene gjelder fra 28. desember 2024.
-
Ny praksis i Litauen knyttet til grenseoverganger
Litauen krever fra 1. desember forhåndsregistrering av godstransportkjøretøyer som skal krysse EUs eksterne grense fra Litauen
-
Gebyrforskriften 2025
Norske Flyspeditørers Forening har avgitt høringssvar knyttet til Luftfartstilsynets forslag til gebyrforskriften 2025.
-
Taktskifte i energiomstillingen for havnesektoren
Forrige uke var havneaktører, forskere og næringsliv samlet i Trondheim for å diskutere fremtiden til norske havner i en tid preget av omstilling til nullutslippssamfunnet.
-
Allmenngjøring for godstransport
Ny minstelønn per time for kjøretøy med totalvekt over 3,5 tonn fra 1. november 2024 og ny minstelønn per time for kjøretøy med totalvekt over 2,5 tonn fra 1. juni 2025.
-
Bærekraftsrapportering
EUs direktiv for bærekraftsrapportering (CSRD) innføres i Norge fra regnskapsåret 2024, og dermed kommer bærekraftsrapportering til å treffe medlemsbedriftene våre for fullt i årene fremover.
-
Kritisk til samferdselsbudsjettet for 2025
Are Kjensli deltok i dag på høring i Transport- og kommunikasjonskomiteen på Stortinget om regjeringens forslag til statsbudsjett for 2025 hvor han uttrykte bekymring over de foreslåtte samferdselsmidlene.