Årsmøte på vakre Fredriksten festning

Publisert

Foto: Silje Vhile Braaten.

I strålende sol inntok ca. 40 deltakere Fredriksten hotell for å delta på Region Øst sitt årsmøte. Det var lagt opp til en dag med både formelle og uformelle aktiviteter, og det var godt å treffes etter flere år med digital kontakt.

31. mars

Dagen startet med gjennomføring av årsmøtet. Samtlige innstillinger ble vedtatt uten innsigelser.

Styret 2022/2023
Styret fikk to nye styremedlemmer, Terje Claussen, adm.direktør i B.H. Ramberg AS og Finn Martinsen, adm. direktør/konsernsjef i Toten Transport AS.
Forøvig ble det innstilt på gjenvalg på Tom Christensen fra Andersen & Mørck, Andreas Nikolic fra NTEX AS, Lars H. Strøm fra H. Strøm AS og Elin Tveiten fra DSV Road AS.

Linn Bjørgan fra PostNord, Tonje Johansen fra UPS og Christian Whist fra Nortrail var ikke på valg.

Interessegruppemøte
Etter den formelle gjennomgangen av årsmøtet, var det duket for interessegruppemøte. Adm. direktør i NHO Logistikk og Transport, Are Kjensli orienterte om EUs mobilitetspakke og handlingsplan for sosial dumping i transportsektoren. Advokat Camilla Raastad hadde et innlegg knyttet til økt oppfyllelsesbyrde i kontrakter og rettslige løsningsmekanismer. Tolletaten var med oss via Teams. Tema var avvikling av direktekjøringsordningen.

20220331_140215.jpg
Rett i underkant av 40 deltakere tilstede  salen.

Etter fagmøtet fikk vi en omvisning på fabrikken Norske Skog Saugbrugs.

20220331_172748.jpg
Saugbrugs sett fra festningen

Arrangementet ble avsluttet med middag på Frderiksten Hotell.

Meld meg på nyhetsbrev

Avmeldingen er mottatt!