- Kunne snakket om dette lenge

Publisert

God stemning i panelsamtalen om omdømme og muligheter. Fra venstre styreleder Mona Juell, nestleder Robin Olsen og tidligere styremedlem Silje Skogstad.

Det sa styreleder Mona Juell da hun innledet programposten "Bransjens omdømme og fremtidige muligheter" under Faglig forum i Riga.

-Kampanjen vi nå har satt i gang, Logistikk. Veien til verdi, er ment å øke både kjennskap, stolthet og kunnskap om bransjen – og den er rettet mot både beslutningstakere, bransjens ansatte og ikke minst de unge. Vi ønsker at de som nå står på springbrettet ut i voksenlivet, skal bli nysgjerrige på bransjen vår. For dette er jo en utrolig viktig bransje, og ikke minst en bransje med uendelige muligheter, sier Mona. - Vi gir varene verdi!


God synlighet

Analyse-tallene viser at annonsene har god rekkevidde og en høy klikkscore. Kampanjen har vært å finne både på trykk (papir) i Dagens Næringsliv, i tillegg til at det går små filmsnutter i sosiale medier og andre nettmedier.
Det er også etablert en egen landingsside for kampanjen, hvor det ligger mye nyttig informasjon om bransjen, utdanningsmuligheter og filmer med intervjuer av ansatte i bransjen. www.nholt.no/veientilverdi

Fra venstre: Silje Skogstad, Robin Olsen og Mona Juell med hver sin annonseplakat
 
Finne løsninger og samhandle

Videre fulgte blant annet Silje Skogstad og Robin Olsen på scenen.

Silje Skogstad har vært en svært viktig bidragsyter når det kommer til omdømmekampanjen, både med konkrete innspill på innhold og design, i tillegg til deling av artikler og annonser som har bidratt til å øke synligheten.
- Logistikkbransjens oppgave er å finne løsninger og sikre at varene kommer frem, uavhengig av geopolitiske utfordringer, som tollbarrierer, krig eller markedssituasjonen. Laksen har ingen verdi, hvis den ikke kommer frem, sa Silje fra scenen. 

Nylig tiltrådt CargoNet-sjef Robin Olsen viet sine minutter til jernbanen, naturlig nok, og dennes fremføringsevne. Kan godstrafikken på jernbanen reddes? Ja, mener Robin. 
- Det er potensiale for å doble andelen gods på bane. Det er imidlertid en del forutsetninger som må være på plass for at dette skal bli en realitet og det viktigste er økt samhandling mellom både forbruker, myndigheter, infrastruktureier og operatør.


Are Kjensli hadde rollen som moderator i den oppsummerende samtalen deltakerne imellom.

Logistikk. Veien til verdi.

Logistikk og transport handler om mer enn bare flytting av varer. Det handler om problemløsning, innovasjon og å knytte verden tettere sammen!

Meld meg på nyhetsbrev

Meld meg på nyhetsbrev

Avmeldingen er mottatt!

Din epost: