-
Reklamasjonsbehandling
Balansen mellom hensyn til kunde og jussen er avgjørende ved håndtering av reklamasjoner. Vårt kurs tar deltakerne gjennom blant annet ansvarsregler og fritaksgrunner.
-
Farlig gods for befrakter
Transport av farlig gods - hva om det går galt? Hva blir konsekvensene av et uhell eller en ulykke? Hvem kan det skade og hvordan kan det skade? Hvem må stå til ansvar? Hva med virksomhetens omdømme? Transport av farlig gods skal uansett og alltid tas på alvor!
-
Toll har sendt oss en melding om hvordan unntaket for 10 dagers-regelen er å forstå
Av meldingen vi har mottatt fra tolletaten fremkommer bakgrunn for og føringer for midlertidig forskrift om direktekjøring.
-
Kronikk: sett kunden først i sporet
Bane NOR vil kaste PostNord og Schenker ut av godsterminalen i Bergen sentrum for å kunne foreta en midlertidig oppgradering på terminalen. Bruk heller skattebetalernes penger til å bygge en ny permanent terminal.
-
Unntaksbestemmelser for arbeidstid som følge av korona-viruset
Den ekstraordinære situasjon som nå har oppstått som følge av Korona-viruset gjør at det kan være nødvendig å utføre arbeid ut over de grenser som følger av arbeidsmiljøloven og forskrift for arbeidstid for sjåfører.